<img height="1" width="1" src="https://www.facebook.com/tr?id=656258208087896&ev=PageView&noscript=1" />

Co nowego?

Suplementy diety podczas odchudzania - stosować czy nie ?

W Polsce, na suplementy diety wydajemy średnio 3,5 mld zł rocznie.  Warto więc wiedzieć czy rzeczywiście istnieje potrzeba ich stosowania w  tak dużej ilości. 

Sałatka z grillowaną cukinią

Idealna propozycja na letnią kolację w 10 minut.

Psychologiczny aspekt odżywiania się cz.1 czyli jak emocje wpływają na pobór pokarmu

W dzisiejszych czasach, jedzenie nie pełni jedynie funkcji fizjologicznej. Z każdym kolejnym spotkaniem z pacjentami utwierdzam się w przekonaniu, że nie da się rozdzielić fizjologicznego i psychologicznego aspektu odżywiania. Psychika pełni w odżywianiu ogromną rolę dlatego w najbliższych artykułach postaram się przybliżyć ten temat.

Zdrowe odżywianie w lato

Czy lato to dobry czas na naukę zdrowej diety ? 

Aromatyczna zupa z batatów z dodatkiem mleczka kokosowego

Chyba jedna z lepszych, które ugotowałam. Słodki smak batata przełamany świeżością trawy cytrynowej i ostrością pasty curry.

Posiłki w pracy - czyli jak się zorganizować

Czy macie czasem tak, że chętnie byście się zdrowo odżywiali i zabierali zrobione przez siebie posiłki do pracy, ale jak już siadacie do tworzenia konkretnych planów to jakoś tak ciężko się zorganizować, znaleźć odpowiednie przepisy, zrobić listę zakupów itp. ?

Szakszuka (shakshouka), czyli pyszny bałagan na patelni

Oryginalna szakszuka to danie kuchni tunezyjskiej, składające się z jajek, cebuli, pomidorów i papryki, które razem gotuje się na patelni. Często dodaje się do niej ostrą pastę harissa wytwarzaną z papryki chili i czosnku, często też z kolendrą, kminkiem zwyczajnym i kminem rzymskim (kuminem) oraz/lub dodatkiem oliwy.

Słodziki vs cukier

Dlaczego lubimy słodki smak ?

1. Kojarzy nam się ze słodkim mlekiem matki zawierającym laktozę oraz z wodami płodowymi bogatymi w glukozę.
2. Cukier – a dokładniej glukoza jest fundamentalnym źródłem energii dla mózgu i erytrocytów.
3. Podczas jedzenia słodkich potraw wydzielana jest serotonina, tzw. hormon szczęścia. 
4. Przyjemność płynąca ze spożywania słodkiego pobudza odruch żywieniowy i motywuje nas do kontynuowania jedzenia.

Placuszki kokosowo-bananowe

Placuszki kokosowo-bananowe polecają się na leniwe, sobotnie śniadanie :)

Zdrowa tarta z marchewką i brokułem

Jeśli ktoś ma ochotę na przepyszną i zdrową tartę to zachęcam do wypróbowania poniższego przepisu.

Jakie warzywa warto włączyć do diety latem ?

Mam dzisiaj dla Was propozycję 5 warzyw, które warto włączyć do diety latem. 

Letnie koktajle

Jeśli macie ochotę na super odżywczy, letni koktajl to poniżej każdy znajdzie coś dla siebie :)

Letnia zupa z bobem i porem

Mam dla Was dzisiaj propozycję na wykorzystanie bobu, który jest bogaty w:

✔Żelazo
✔Magnez
✔Miedź
✔Foliany
✔Białko 
✔Błonnik

Kolorowe kaszotto z polędwiczką z indyka i botwinką

Poniżej przepis na danie, które jest pyszne, zdrowe i bardzo łatwe w przygotowaniu. Można przygotować większą porcję i zamrozić. 

Właściwości wielonienasyconych kwasów tłuszczowych

Wielonienasycone kwasy tłuszczowe (PUFA) pełnią istotną rolę w ludzkim organizmie. Uczestniczą w szeregu różnych procesów fizjologicznych. Są składnikami strukturalnymi fosfolipidów błon komórkowych oraz służą jako substraty do syntezy wielu fizjologicznych mediatorów, takich jak np. eikozanoidy. 

Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe