<img height="1" width="1" src="https://www.facebook.com/tr?id=656258208087896&ev=PageView&noscript=1" />
05 Sier

Jakie warzywa warto włączyć do diety latem ?

Mam dzisiaj dla Was propozycję 5 warzyw, które warto włączyć do diety latem. 

1. Fasola szparagowa

Fasola szparagowa zawiera dużo błonnika, jest niskokaloryczna i dostarcza zaledwie 27 kcal w 100 g. Żółta – bogata w potas i fosfor oraz zielona– bogata w kwas foliowy i prowitaminę A.

2. Kabaczek

Bogaty w witaminę C, PP, B1, karoten, można używać do zup, drugich dań, sałatki czy surówki.
Jeśli nie pasuje Wam jego lekko mdły smak, do dań z kabaczkiem użyjcie ostrej pastry Ajvar. 
W 100 g dostarcza zawrotne 15 kcal.

3. Boćwina

Czerwiec i lipiec to czas boćwiny, bogata ona jest w witaminę C, B2, A, E, K i foliany. Do zup, chłodników, wytrawnych tart, sałatek.

4. Młoda marchew

Najbogatsza w beta karoten, jest również dobrym źródłem witaminy C, witamin z grupy B (kwasu foliowego, B1, B2, B3, B5, B6), witaminy K oraz składników mineralnych - magnezu, fosforu, potasu, sodu, miedzi oraz manganu.

5. Bób

Może być jedną z alternatyw dla białka zwierzęcego, wspaniałe źródło kwasu foliowego. Już 100 g całkowicie pokrywa zapotrzebowanie na tę witaminę. Zawiera 110 kcal w 100 g, czyli niemało, ale przy tym jest bardzo odżywczy więc bez obaw o sylwetkę można włączyć jego umiarkowane ilości do jadłospisu.

Autor artykułu:

Dietetyk Agata Matacz

Twój komentarz




Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe