<img height="1" width="1" src="https://www.facebook.com/tr?id=656258208087896&ev=PageView&noscript=1" />
09 List

Suplementy diety podczas odchudzania - stosować czy nie ?

W Polsce, na suplementy diety wydajemy średnio 3,5 mld zł rocznie.  Warto więc wiedzieć czy rzeczywiście istnieje potrzeba ich stosowania w  tak dużej ilości. 

Osoba udająca się do gabinetu dietetycznego w celu redukcji masy ciała za pomocą stosowania indywidualnego programu żywieniowego nie potrzebuje suplementów, które wspomagałyby ten proces, tj. spalaczy tłuszczu, środków powodujących zmniejszenie ilości zatrzymanej wody w organizmie, preparatów multiwitaminowych.

Preparaty te przeważnie są bardzo drogie, a ich skuteczność jest znikoma. Podstawą redukcji masy ciała jest ujemny bilans energetyczny za pomocą stosowania jadłospisu uwzględaniającego zapotrzebowanie na białko, tłuszcz, węglowodany, witaminy i składniki mineralne oraz aktywność fizyczna. 

Wg aktualnych zaleceń jedynym suplementem, którego potrzebuje większość populacji polskiej to witamina D3 (bez dodatku witaminy K) w dawce dopasowanej do wieku i poziomu witaminy D3 we krwi.

 

Są oczywiście grupy osób, które będą wymagały zaplanowania indywidualnej suplementacji:

 

  1. Kobiety w ciąży i karmiące piersią.
  2. Osoby starsze.
  3. Osoby niedożywione.
  4. Osoby stosujące diety eliminacyjne lub wegańskie (wit. B12).
  5. Kobiety po menopauzie (przy niedoborach wapnia i witaminy D3).
  6. Niektórzy pacjenci z chorobami autoimmunizacyjnymi, niedoczynnością tarczycy.

Warto jednak pamiętać, żadna magiczna tabletka nie zastąpi nam zbilansowanej, urozmaiconej diety. 

Twój komentarz




Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe