<img height="1" width="1" src="https://www.facebook.com/tr?id=656258208087896&ev=PageView&noscript=1" />
20 Gru

Czy odpowiednią dietą można obniżyć poziom stresu ?

Omawiałam ten temat przy okazji warsztatów dla jednej z wrocławskich korporacji dzięki współpracy z Care Solutions i myślę, że każdemu przyda się taka wiedza.

W dzisiejszych czasach, stres jest nieodłącznym elementem naszego życia. Dopóki mamy z nim do czynienia od czasu do czasu to nie ma powodów do niepokoju, natomiast chroniczny, przewlekły stres może negatywnie wpływać na nasze zdrowie. Warto wiedzieć, że oprócz usunięcia źródła stresu oraz technik relaksacyjnych można wspomóc się odpowiednią dietą.

Okazuje się, że niektóre produkty mogą wpływać na zmniejszenie stężenia hormonów wydzielających się pod wpływem stresu lub podwyższać stężenie hormonów wspomagających walkę ze stresem:

1. Węglowodany złożone – sposób na więcej serotoniny, czyli hormonu szczęścia

Pieczywo pełnoziarniste, kasze: gryczana, jaglana, bulgur, pęczak, makaron z pszenicy durum, ryż, płatki owsiane/żytnie/gryczane

2. Gorzka czekolada, z zawartością powyżej 70 % kakao

2-4 kostki/na dzień

3. Ryby – bogactwo kwasów omega-3

Najlepsze źródła: makrela, łosoś, halibut, śledź, pstrąg
Porcja: 150 g 2-3 x w tygodniu

4. Orzechy i pestki – wielonienasycone kwasy tłuszczowe, magnez, witaminy z gr. B

Orzechy włoskie, laskowe, brazylijskie, pistacje, migdały, pestki dyni, siemię lniane, nasiona słonecznika 
Ok. 30-40 g/dzień

5. Warzywa, szczególnie te ciemnozielone

Jarmuż, szpinak, brokuły, roszponka, rukola, sałaty
2 duże garście/dzień

6. Owoce i warzywa bogate w witaminę C

Czerwona i żółta papryka, pomarańcza, papaja, czarna porzeczka, kiwi, truskawki, natka pietruszki 
Porcja: 400 g warzyw i owoców, z czego ¾ powinny stanowić warzywa a ¼ owoce

Twój komentarz




Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe