<img height="1" width="1" src="https://www.facebook.com/tr?id=656258208087896&ev=PageView&noscript=1" />
12 Czerw

Zdrowe odżywianie w lato

Czy lato to dobry czas na naukę zdrowej diety ? 

  • Lato obfituje w bogactwo smaków i zapachów, sezonowe warzywa i owoce smakują wspaniale i mają dużo wartości odżywczych. Można z nich przygotować różnego rodzaju sałatki, zupy, surówki, dania główne. Jadłonomia i Kwestia Smaku (zakładka fit) mogą być inspiracją.
  • Upał sprawia, że mamy ochotę na lżejsze jedzenie - jest to dobry moment na przygotowywanie warzywnych i owocowych sałatek
  • Odczuwamy większe pragnienie. Jest to więc idealny czas na naukę picia odpowiedniej ilości wody.
  • Dobra pogoda przez większość dni, dzięki czemu mamy mnóstwo możliwości w zakresie aktywności fizycznej. Rolki, odkryty basen, jogging, joga na powietrzu, siłownie pod chmurką, rower…

    Wątpliwości nie ulega fakt, że wielu osobom sprawia trudność wdrażanie lub utrzymanie zdrowej diety właśnie w tym okresie roku.

    Dlaczego tak się dzieje ?

    Zapewne jest mnóstwo powodów, ale podczas wizyt w poradni najczęściej spotykam problemy w stylu:

  • Wieczorne jedzenie na mieście podczas spotkań ze znajomymi
  • Lody…
  • Jedzenia z grilla
  • Kolorowe drinki, zimne piwo, wino do kolacji
  • Urlopy z All inclusive

Jak widać, jest parę teoretycznych przeszkód. Niestety, zawsze „coś” będzie. W zimę, na jesień, czy wiosnę, zawsze znajdzie się jakieś utrudnienie. Nigdy nie będzie odpowiedniego momentu na zdrowe odżywianie, jeśli kojarzy nam się to z samymi ograniczeniami i chwilową męczarnią aby osiągnąć wymarzoną masę ciała. Żeby wdrażanie zdrowych nawyków było skuteczne, trzeba to potraktować jako dłuższy proces, zrobić plan i wdrażać go małymi kroczkami, np.

  • Każdego dnia zjem dużą porcję świeżych sezonowych warzyw
  • Zrobię plan posiłków na 2 dni w przód
  • Zamienię jasne pieczywo na pieczywo żytnie/gryczane
  • 2 x w tygodniu ugotuję obiad/kolację na parze
  • Codziennie zjem pełnowartościowe śniadanie
  • Pozwolę sobie na zjedzenie lodów max. 1 x w tygodniu
  • Podczas spotkań ze znajomymi wybiorę danie bez panierki i zawiesistych sosów
  • Minimum 2x w tygodniu będę aktywny/a fizycznie

Należy pamiętać, że zdrowa dieta absolutnie nie wyklucza posiłku na mieście, porcję lodów, kieliszka wina czy pizzy. Nie tylko umiar i rozsądek powinien nas w tym przypadku ratować, ale również samodyscyplina :) 

Autor: Agata Cyran

 

Twój komentarz




Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe